R
Registr dlužníků
Databáze, které jsou vytvářeny za účelem schraňování informací relevantních k posouzení důvěryhodnosti, platební morálky bonity klienta. V současné době v České republice existují 3 takové databáze, které se liší rozsahem sbíraných informací:
Bankovní registr klientských informací (BRKI)
- provozovaný společností Czech Banking Credit Bureau (CBCB), jenž je vlastněna 5 spoluzakládajícími bankami (Česká spořitelna, a.s., Československá obchodní banka, a.s., GE Money Bank, a.s., Komerční banka, a.s. a HVB Bank Czech Republic, a.s.)
- obsahuje jak pozitivní tak negativní informace o bonitě klienta
- více informací na www.brki.cz
Nebankovní registr klientských informací (NRKI)
- provozovaný zájmovým sdružením právnických osob Leasing & Loan Credit Bureau (LLCB).
- více informací na www.nrki.cz
Registr Solus
-
Registr FO
Registr FO je negativním registrem, který shromažďuje pouze negativní informace o těch klientech, kteří nemají zájem plnit své smluvní závazky, nebo se dostali do problémů se splácením svých finančních závazků u některého z členů sdružení SOLUS. Sdružení SOLUS spravuje dva negativní registry – již jmenovaný Registr FO, ve kterém jsou evidovány záznamy o fyzických osobách (spotřebitelích) a taktéž Registr IČ, do kterého jsou zařazovány fyzické osoby podnikající a právnické osoby.
Díky sdružení SOLUS se můžete rychle dozvědět, zda nejste v prodlení se splácením svých závazků vůči finanční instituci, bance, telekomunikačnímu operátorovi či například distributorovi energií. Nejrychlejší cesta ke zjištění takové informace z negativního Registru FO vede přes službu SMS výpis , která je však určená pouze pro fyzické osoby.
O zaslání výpisu z registrů SOLUS můžete požádat jednoduchou formou:
1. prostřednictvím služby SMS výpis určené pro fyzické osoby 2. nebo písemně
ŘÁDNĚ VYPLNĚNOU A PODEPSANOU PÍSEMNOU ŽÁDOST S ÚŘEDNĚ OVĚŘENÝM PODPISEM ZAŠLETE NA ADRESU:
SOLUS, zájmové sdružení právnických osob
Antala Staška 510/38
140 00 Praha 4 - Krč
Cena za zaslání výpisu poštou na dobírku je (viz aktuální ceník).
Bezpečnostní interní směrnice sdružení SOLUS neumožňují:
- vyřídit odpověď na žádost o výpis z registrů SOLUS osobně na počkání
- poskytnout odpověď na žádost o výpis z registrů SOLUS po telefonu, faxem či e-mailem
- vyřídit odpověď na žádost o výpis z registrů SOLUS expresní formou
Vaše žádost bude vyřízena bez zbytečného odkladu v souladu se zákonem a v pořadí, v jakém byla doručena a zaevidována. Aktuálně vyhotovení papírového výpisu trvá 14 dní. V případě, že jsou údaje o vás v registrech blokovány, nejsou k dispozici členům sdružení SOLUS v rámci dotazů. Blokace záznamu však nemá vliv na informace, které získáte ve výpisu (zasílaném poštou nebo formou SMS): zde jsou uvedeny vždy veškeré údaje, které o vás sdružení SOULUS ve svých databázích eviduje (v souladu s § 12 zákona č. 101/2000 Sb.).
Pokud má klient zájem o upřesnění okolností svého zařazení do některého z registrů SOLUS (Registr FO nebo Pozitivní registr), musí se obrátit na členskou společnost, která jeho údaje do příslušného registru poskytla.
Díky výpisu z registrů zájmového sdružení právnických osob SOLUS může získat právnická osoba a fyzická osoba podnikající informaci o tom, zda je vedena v databázi podnikatelů a právnických osob (Registr IČ) nebo v Pozitivním registru, jaké údaje jsou o ní vedeny a která společnost je zdrojem poskytovaných údajů.